قوانین و مقررارت

آخرین تاریخ به روز رسانی ۱۳۹۵/۰۲/۱۰

در استفاده از  خدماتی که گروه ستاک ارائه می دهد شرایط و ضوابطی که در اینجا ذکر خواهد شد، حکم فرما خواهد بود. از شما از این پس در اینجا با نام “مشتری” یاد خواهد شد و از شرایط و ضوابط استفاده تحت عنوان “سند” یاد خواهد شد. این سند به علاوه فرم‌های سفارش(که در ادامه تعریف خواهد شد) و هر موافقت نامه یا قرارداد خدمات ارائه شده (که در ادامه تعریف خواهد شد)  که بین ما و مشتری وجود دارد، بیانگر تفاهم و درک متقابل بین ما و مشتری است. مگر مواقعی که به طور کتبی و صریح خلاف آنچه در این سند آمده توافق گردد، این سند بر هر قرارداد دیگری(چه کتبی، چه شفاهی و غیره) ارجح خواهد بود.

گروه ستاک حق به روز رسانی این سند را (که بدون هیچ محدودیتی شامل تغییر یا حذف “خدمات ” که تعریف آن در ادامه آمده است) در هر زمان و بدون اطلاع مشتری خواهد داشت. چنین تغییر و یا حذفی از زمان انتشار نسخه به روز شده ی سند در وب سایت رسمی ما به صورت قانونی شامل حال مشتری خواهد شد و این کاملا به عهده مشتری است که از آخرین نسخه به روز شده این سند مطلع باشد.

آخرین نسخه به روز شده از این سند با کلیک روی پیوند “شرایط و ضوابط استفاده” که در انتهای صفحات وب سایت ما، قابل مشاهده و دریافت است.

ارسال فرم سفارش از طرف مشتری(که بدون هیچ محدودیتی شامل فرم‌های آنلاین ثبت سفارش، فرم‌های کاغذی ثبت سفارش، قرارداد خدمات شرکت و سفارش‌های تلفنی است) و نیز استفاده از خدمات شرکت از طرف مشتری، به صورت خودکار و فی الفور به معنی پذیرش این سند از طرف مشتری است و پیرو آن شامل حال مشتری خواهد شد. مشتری تضمین می‌کند که این سند را به صورت کامل خوانده است و فرصت لازم برای رایزنی قانونی در مورد آن داشته است و بنابراین به صورت روشن همه شرایط و ضوابط ذکر شده در این سند را فهمیده و با آن موافقت کرده است.

هرجا که در این سند، ارجاع مذکر، مؤنث، یا خنثی وجود داشته باشد، همه جنسیت ها را شامل خواهد بود و اگر در جایی منفرد استفاده شده، متناسب با متن زمینه، جمع نیز فرض خواهد شد و بالعکس.  لفظ “شامل” که در هر بخشی از این سند استفاده شده، به معنی “مشمول، بدون هیچ محدودیتی ” خواهد بود.

خدمات شرکت در مقابل دریافت فی، و تحت شرایط و ضوابط حاکم بر این سند که در ذیل آمده است، به مشتری عرضه می‌شود:

۱- هر گونه عملی از قبیل آماده سازی، نصب، راه‌اندازی، اتصال، نگهداری، قطع، وصل، که در مورد حساب کاربری مشتری، انجام شود.

۲- هر گونه دسترسی یا استفاده که در ارتباط با وب سایت فراهم گردد.

۳– هر گونه خدمتی که در این سند از آن یاد شود.

۴- هر گونه خدمتی که بوسیله شرکت برای مشتری فراهم گردد، فارغ از اینکه مشتری از آن استفاده کند یا خیر.

۵- هر خدمات دیگری مرتبط با شرکت که مشتری استفاده می‌کند چه بوسیله شرکت به مشتری پیشنهاد گردد، و چه از طرف شرکت برای مشتری فراهم شده باشد.

۶- اصلاح قیمت ها و فی خدمات. شرکت ممکن است فی هر گونه خدمات شرکت را بدون اطلاع قبلی مشتری، اصلاح نماید.

۷- مدیریت و نسخه پشتیبان اطلاعات. به جز مواردی که شرکت صریحاً به صورت کتبی متعهد گردد، پشتبیانی را انجا دهد.

۸- دوره زمانی عملیات نگهداری.شرکت ممکن است دوره‌های زمانی عملیات نگهداری، حداقل به صورت هفتگی داشته باشد که  مشتری آن را  می‌پذیرد و با آن موافق است. مشتری درک می‌کند و موافق است که در هنگام عملیات نگهداری، برخی یا همه خدمات مشتری، ممکن است موجود نباشند. مشتری همچنین درک می‌کند و موافق است که شرکت حق دارد، عملیات نگهداری اضطراری در هر زمان که صلاح بداند، انجام دهد و در هنگام آن برخی یا همه خدمات مشتری ممکن است موجود نباشند.

۹- ثبت دامنه. خدمات ثبت دامنه شرکت شامل اعطای تقاضای ثبت دامنه به ثبات مربوطه (Registrar) است،  که برای دامنه ir مرکزپژوهشگاه دانشهای بنیادِین ایران وبا سایت nic.ir فعال است. هیچ گونه تضمینی وجود نخواهد داشت و شرکت اعطای هرگونه تضمینی در این زمینه را رد میکند که درخواست خاصی برای ثبت دامنه از طرف ثبات مربوطه (Registrar)، پذیرفته شود، تصویب شود و ثبت گردد. مشتری درک می‌کند و موافق است که هر نام دامنه تنها یک بار ثبت می‌گردد. بنابراین مسوولیت فراهم ساختن اطلاعات دقیق کاملا بر عهده مشتری است. مشتری درک می‌کند که فی پرداختی ثبت دامنه سایر کشورها (به غیر از ایران) حتی اگر ثبت دامنه آنها رد شود، غیر قابل بازگشت است(چرا که فی تنها برای اعطای تقاضای ثبت دامنه به ثبات آن کشور دریافت می‌گردد). مشتری درک می‌کند و می‌پذیرد که هر ثبات خاصی ممکن است هزینه‌های جانبی دیگری داشته باشد که مشتری آن را پرداخت خواهد کرد.

۱۰- حق شرکت برای جلوگیری و قطع. اگر مشتری مفاد این سند را نقض نماید، بدون توجه به اینکه قبول مفاد این سند ممکن است قرارداد یا موافقتنامه دیگری را نقض کند،  شرکت ممکن است بنا به صلاحدید خود منفرداً، از دادن خدمات به او (چه بالقوه، جدید یا موجود) امتناع کند و یا خدمات او را با یا بدون اطلاع قبلی قطع نماید.

۱۱- استفاده قانونی و اخلاقی مشتری. مشتری موافق است که در استفاده از خدمات شرکت، قوانین مربوطه ( نه محدود ولی شامل قوانین کشوری)  را رعایت نماید واز این خدمات جهت مصارف غیراخلاقی، افتراآمیز و خلاف خط‌ مشی شرکت، استفاده نکند.

۱۲- تعریف سوء استفاده مشتری. هرگونه سوء استفاده مشتری به عنوان نقض این سند تلقی خواهد شد.  تعیین اینکه چه چیز سوء استفاده مشتری است در صلاحیت شرکت منفرداً است.

۱۳- عدم تضمین. به غیر از مواردی که صریحاً در این سند قید شده اند، هیچ رای و نظری چه کتبی، چه شفاهی و چه به هر صورت دیگری، که بوسیله شرکت، کارمندان و مأموران شرکت، داده شود، هیچگونه تضمینی بوجود نخواهد آورد و اعتماد مشتری به چنین اطلاعاتی یا رای و نظری، تنها با تشخیص خود مشتری منفرداً انجام می‌شود و شرکت به هیچ وجه دِینی به کسی در قبال چنین اعتمادی نخواهد داشت.

۱۴- نسخه پشتیبان اطلاعات و تامین بیمه. مشتری می‌پذیرد و موافق است تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مشتری و نگهداری و تامین بیمه لازم برای تجهیزات مشتری، تنها در حیطه مسوولیت مشتری است و شرکت در قبال آن هیچگونه مسوولیتی ندارد.

۱۵- وب سایت. خدمات، اطلاعات و داده هایی( که در اینجا به آن “اطلاعات” اطلاق می‌کنیم.) که در وب سایت شرکت ارائه می‌گردند، تنها به صورت همان چیزی که هست، ارائه می‌شوند وهیچگونه تضمینی از هیچ نوع ندارند.  شرکت صریحاً هر گونه مسوولیت یا دِینی را در مورد هر گونه بیان یا تضمینی برای قابل فروش بودن، یا مفید بودن (برای هدف خاصی) را از خود سلب می‌کند. شرکت مطلقا دِینی در رابطه با اطلاعات شامل دِین برای آسیب به رایانه، سخت‌افزار، داده ها، اطلاعات و کسب و کار مراجعه کننده وب سایت، که منتج از اطلاعات یا فقدان اطلاعات وب سایت باشد، ندارد.

شرکت دِینی برای موارد زیر ندارد:

. ۱- هرگونه صدمه ایجاد شده، کلی یا جزیی، ناشی از عملکرد یا فراموشی یا غفلت یا شرایط محتمل خارج از کنترل شرکت، در تحصیل، گردآوری یا تحویل اطلاعات.

. ۲- هر گونه خطا، از قلم افتادگی یا عدم دقت در اطلاعات بدون توجه به اینکه چه چیز باعث آن شده، یا تأخیر یا وقفه در تحویل اطلاعات.

۱۶- دوره صورتحساب. صدور صورتحساب یا فاکتور مشتری، ممکن است به عوامل مختلفی مانند تاریخی که مشتری، مشتری شرکت شده است، بستگی داشته باشد. تدارک خدمات شرکت برای مشتری در قرارداد هر شخص ذکر خواهد شد.

۱۷- روشهای پرداخت. روشهای پرداخت قابل قبول برای شرکت، چک، پرداخت نقدی، واریز نقدی به حساب‌های بانکی مورد قبول شرکت ، کارت اعتباری می‌باشند. مشتری چک یا وجه نقد را تنها باید به آدرس ذکر شده در وب سایت شرکت ارسال نماید.همچنین مشتری در صورت واریز بانکی، مبلغ صورتحساب را تنها باید به حسابهای بانکی ذکر شده در وب سایت شرکت واریز کند.

۱۸- حساب کاربری معوق.  حساب کاربریِ مشتری در صورتیکه ظرف ۵ روز از آغاز دوره صورتحساب پرداخت آن انجام نشود، در وضعیت “معوق” قرار خواهد گرفت .

۱۹- جریمه حساب کاربری معوق. حساب کاربریی که در وضعیت معوق قرار گیرد، ممکن است از طرف شرکت معلق گردد و از استفاده از حساب کاربری جلوگیری شود. مراجعین به وب سایت حساب کاربری معوق ممکن است به صفحه وب پشتیبانی فنی شرکت، هدایت شوند. حساب کاربری معوقی که برای یک دوره کامل صورتحساب پرداخت نگردد، ممکن است به صلاحدید شرکت منفرداً، کلیه فایلهای آن بایگانی گردد، یا حذف شود.برای حساب کاربری در زمانی که معوق شده نیز، صورتحساب صادر خواهد شد.

۲۰- هزینه برقراری مجدد. شرکت ممکن است از مشتری بابت بازگرداندن حساب کاربری معوق به وضعیت عادی، هزینه ای تحت عنوان برقراری مجدد خدمات  دریافت کند و مشتری باید این هزینه را پرداخت نماید.

۲۱- تغییرات. شرکت ممکن است قیمتها و فی خدمات عرضه شده بوسیله شرکت را، هر زمان که بخواهد، بدون اطلاع مشتری تغییردهد.

۲۲- مالیات. شرکت مالیات مشمول که طبق قانون باید از مشتری بگیرد را، از مشتری طلب خواهد کرد و مشتری باید بپردازد. مشتری منفرداً مسوول پرداخت مالیات‌های قانونی خود است.

۲۳- تضمین مشتری. مشتری اقرار می‌کند و تضمین می‌نماید که حداقل، ۱۸ سال سن دارد.

۲-۱۴- والد یا قیم. مشتری درک می‌کند و می‌پذیرد که هر شخص که کمتر از ۱۸ سال دارد(“صغیر”) باید والد یا قیمی داشته باشد که مفاد این سند را بپذیرد تا صغیر بتواند مشتری شود.

۲۴- هر قرارداد و موافقتنامه شامل این سند، فرم‌های سفارش و سایر قرارداد ارائه خدمات شرکت بین مشتری و شرکت، مشمول و مبتنی بر پایه قوانین جاری کشور ایران، تفسیر خواهد شد. مشتری موافق است که هر گونه دعوی قضایی یا حکمیت بین مشتری و شرکت در چنین حوزه قضایی انجام خواهد شد و مشتری رضایت به حضور و آمدن به این حوزه قضایی دارد. اگر هر بخش از قرارداد از طرف دادگاه ذی صلاح، به هر دلیلی غیرقابل اجرا تشخیص داده شود، سایر بخشهای قرارداد، کماکان معتبر و قابل اجرا خواهد بود.

۲۵- مشتری درک می‌کند و می‌پذیرد و موافق است که شرکت در مورد تأخیر در اجرای مفاد این سند، فرم‌های سفارش و سایر قراردادهای خدمات شرکت، که باعث آن وقایعی خارج از کنترل شرکت، شامل بلایای طبیعی، جنگ، شورش، اغتشاش عمومی، آشوب، مصائب ملی، زمین لرزه، اعتصاب، آتش سوزی، سیل، آلودگی آب، انفجار، قحطی، نزاع کارگری، مشکل حمل و نقل عمومی، تصادف، ممنوعیت یا محدودیت حکومتی( که مجموعا به آن “فورس ماژور” اطلاق می‌کنیم.)، باشد، مسوولیتی ندارد. شرکت برای کاهش و سبک کردن تاثیرات فورس ماژور، تلاش معقولی خواهد کرد. با وجود هر چیزی که در این باره در جاهای دیگر ذکر شده، نبود منابع مالی به عنوان رخداد فورس ماژور، تلقی نخواهد شد و همچنین هیچ رخداد فورس ماژوری، الزام برای پرداختهایی که سررسید آنها رسیده است را، معلق نخواهد کرد.

۲۶- این سند، به علاوه فرم‌های سفارش و هر قرارداد خدمات شرکت، بین شرکت و مشتری، مبنای درک و توافق کامل بین مشتری و شرکت را تشکیل می‌دهد. به جز مواردی که صریحاً، به صورت کتبی و با امضا نماینده قانونی شرکت، بر خلاف آن توافق شده باشد، مفاد این سند بر هر توافق کتبی(شامل قالب رایانه ای یا دیجیتالی) یا توافق شفاهی،  ارجحیت خواهد داشت. مفاد این سند و فرم‌های سفارش و هر قرارداد خدمات شرکت، بین مشتری و شرکت  منحصرا فقط بین مشتری و شرکت خواهد بود و هیچ حقی را به هیچ شخص ثالثی اعطاء نخواهد کرد مگر آنکه صریحاً در این سند بیان شده باشد.

۲۷- مشتری اقرار و تضمین می‌کند که مشتری این سند را به طور کامل خوانده است و وقت کافی برای اطلاع از جوانب قانونی آن داشته است یا اینکه از این کار چشم پوشی کرده است و بنابراین شرایط و ضوابط مندرج در این سند را بدون هیچ گونه ابهامی درک کرده و با آنها موافق است.