اصول نوشتن برای سئو داخلی و نمایش درست محتوای صفحات سایت


قبل از هر چیزی مطالب سایت شما می بایست به خوبی نوشته شوند. بسیاری از نویسندگان سایت ها به محض اینکه چیزی به ذهنشان می آید، شروع به نوشتن می کنند. آنها هر چیزی که در آن لحظه به ذهنشان خطور می کند را تایپ می کنند. برای بسیاری از افراد داشتن این قابلیت کافیست، اما خیلی از افراد در این مورد نیاز به کمک دارند. در ادامه به معرفی چند دستور العمل در نوشتن مطلب سئو می پردازیم.

۱٫ قبل از نوشتن فکر کنید

در مورد پیام محتوای خود فکر کنید. محتوای اصلی نوشته شما چیست و پیرامون چه پرسشی می گردد. هدف از نوشته شما چیست؟ بعد از خوانده شدن مطلب توسط کاربران چه انتظاراتی از آنها دارید؟ قبل از شروع نوشتن به تمامی این پرسش ها پاسخ دهید.

۲٫ درباره موضوعی بنویسید که کاربران زیادی به دنبال آن هستند

قبل از اینکه شروع به نوشتن درباره موضوعی کنید، از خود بپرسید که چه کسی این مطلب را می خواند؟ خیلی از نویسندگان مطالبی را منتشر می کنند که هیچ خواهانی ندارد و هیچ دلیل و استراتژی پشت آن نهفته نیست. آنها فراموش می کنند که این مطالب برای کاربران انسانی نوشته شده و صرفا برای ارتقا سئو، گوگل و سایر موتورهای جستجو می نویسند. هنگامی که قصد نوشتن می کنید ارزش بالایی را برای خوانندگان خود در نظر بگیرید. چه چیزی شما می توانید به آنها بگویید که فرد دیگری از عهده آن خارج است؟ چه چیزی سرویس شما را مجزا از دیگران می کند؟ چه اطلاعاتی را می توانید با آنها به اشتراک بگذارید که سایت دیگری آن را منتشر نکرده است؟

درباره مباحثی بنویسید که وبسایت های مشابه، اطلاعات ناقصی را درباره آن منتشر کرده یا اصلا تاکنون منتشر نکرده اند. جزییات بیشتری را درباره مهمترین مسائل کسب و کار خود بیان کنید تا تفاوت شما با دیگران نمود پیدا کند. نوشتن یک مطلب سئو به پر طرفدار بودن آن نیز بستگی دارد. مطلبی می تواند ارزش سئو داشته باشد که کاربرانی در اینترنت به دنبال آن باشند.

۳٫ ساختار مطلب خود را مشخص کنید

هر یک از پست های سایت می بایست دارای بخش های زیر باشد:

قسمتی برای توضیحات ابتدایی
بدنه اصلی محتوا که شامل پیام اصلی آن می گردد
جمع بندی برای خلاصه کردن مهمترین مطالب مطرح شده در محتوا

هر یک از این سه قسمت را از ابتدا مشخص کرده و شروع به تکمیل آنها کنید. با طی کردن این مرحله چکیده ای از قالب کلی صفحه را دارید. حال می توانید شروع به نوشتن مطلب اصلی کنید.

۴٫ کلمات کلیدی را در ابتدای صفحه به کار برید

کلملات کلیدی را حتما در دو یا سه جمله ابتدایی صفحه به کار ببرید. این کار موجب اطمینان خاطر کاربر می گردد که مطلب درستی را برای مطالعه و پیدا کردن جواب سوال خود پیدا کرده است.

۵٫ از پاراگراف ها استفاده کنید

بسیاری از افراد از پاراگراف ها در متن نوشته خود استفاده می کنند. دقت داشته باشید که نبایست هر جمله جدید را در خط جدید شروع کنید، صرفا به این دلیل که متن شما زیباتر به نظر می رسد. همواره می بایست دلیلی برای شروع پاراگراف جدید وجود داشته باشد. هر پاراگرافی نیز باید درباره موضوع مشخصی باشد و قبل از شروع هر پاراگراف از این مسئله مطمئن شوید. مفهوم هر پاراگراف می بایست در یک جمله قابل بیان باشد. اگر بیان مفهوم آن نیازمند جملات بیشتری باشد، پاراگراف جدیدی باز کنید.

۶٫ از هدینگ ها استفاده کنید

هدینگ ها موجب ساختار بندی صفحه می گردند، بنابراین الزاما می بایست از آنها استفاده کنید. آنها در افزایش خوانایی و همینطور سئو صفحه بسیار موثرند. هدینگ ها به گوگل کمک می کنند تا مفهوم صفحه را بهتر درک کرده و از این رو موجب ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو می گردند. استفاده از زیر شاخه ها نیز موجب وضوح بیشتر مطلب برای کاربران شده و در نتیجه ساختار صفحه را بهبود می بخشد. دقت کنید که کلمات کلیدی یا مترادفات آن را در بعضی از زیر شاخه ها استفاده کنید. این جمله بدین معنی نیست که آن را در تمام زیر شاخه ها به کار ببرید، چرا که این کار موجب کاهش خوانایی متن توسط برای کاربران می گردد.

۷٫ از عبارات اشاره ای استفاده کنید

عبارات اشاره ای، عباراتی هستند که مخاطبان را ترغیب به خواندن ادامه آن می کنند. به عنوان مثال عباراتی مانند “اولا”، “ثانیا”، “نهایتا”، “با این وجود”، “مطمئنا” و “در واقع” از این دست هستند. همچنین کاربران معمولا به کلماتی مانند “بنابراین” و “در نتیجه” توجه زیادی نشان می دهند، چرا که میخواهند خلاصه مطلب را از این پاراگراف ها دریافت کنند. این عبارات همچنین در ساختار بندی صحیح متن، بسیار تاثیر گذارند.

۸٫ مطلب خود را قبل از انتشار در اختیار همکاران خود قرار دهید

قبل از انتشار هر مطلبی در صورت امکان آن را در اختیار دوستان یا همکاران خود قرار داده و از آنها بخواهید تا آن را مطالعه کنند و درک خود از آن را بیان نمایند. اشتباهاتی را که آنها به شما تذکر می دهند را جدی بگیرید و در صورت لزوم تصحیح کنید.

۹٫ طول مطلب را بهینه سازی کنید

حداقل از ۳۰۰ کلمه در متن محتوای خود استفاده کنید. گوگل نوشته های بلند را دوست دارد، اما اگر مطلب شما بسیار بلند باشد، باعث هراس بازدید کنندگان خواهد شد. پیشنهاد ما اینست که حول و حوش ۷۰۰ کلمه در مطالب صفحه بنویسید و کلمات کلیدی مورد نظر را در حدود یک درصد در متن صفحه به کار ببرید. بنابراین در متنی که دارای ۳۰۰ کلمه است تقریبا سه بار از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

۱۰٫ به مطالب قبلی لینک دهید

اگر در گذشته نیز مطلب مشابهی درباره مطلب حال منتشر کرده اید، حتما در طول متن صفحه به آن لینک دهید. این کار موجب افزایش اعتبار سایت شما درباره آن موضوع شده و همچنین گوگل نیز به لینک های داخلی مرتبط علاقه مند است. همچنین کاربران نیز احتمالا به مطالب گذشته شما حول آن موضوع علاقه مند بوده و این کار موجب نگه داشتن آنها در سایت می شود.

۱۱٫ به طور منظمی نسبت به انتشار مطالب جدید اقدام کنید

اضافه کردن مطالب کاربردی به صورت مرتب در وب سایت موجب زنده نگه داشتن سایت می گردد. گوگل سایت هایی را که فعال نیستند کمتر پایش می کند و به مراتب رتبه پایین تری به آنها می دهد.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در حال بارگذاری..