زمانی که کاربری کلمهای را جستجو میکنید باید به طور دقیق نتایجی را مشاهده کند که نتیجه جستجوی او باشد و به هدف خود از جستجو دسترسی پیدا کنید نه سایت های غیر مرتبط به همین سبب گوگل تمام تلاش را بر این دارد تا بهترین نتایج را در صفحه نتایج جستجو به کاربران نمایش دهد.
برای این که بتوانید محتوای تولید کنید که مورد پسند گوگل باشد باید از اصول معینی پیروی کنید که در ادامه این نوشته به طور دقیق آن ها را بررسی خواهیم کرد.
انتخاب کلمه کلیدی
مطلب شما باید هدف معین داشته باشد. و از آغاز با یک موضوع مشخص شروعشده و همان را دنبال کند.پس اگر حوزه کاری شما مربوط به طراحی سایت است میتوانید از موارد مربوط به حیطه کاری خود به عنوان موضوع استفاده کنید.
با توجه این که جستجو های گوگل از کلمه کلیدی به سوی کلمات کلیدی در حال تغییر است بهتر است برای کلمهای مانند سئو به عنوان کلمه کلیدی انتخاب شود بلکه میتوان به جای آن از عباراتی مانند:
- آموزش اصول سئو
- آموزش سئو مطالب
- آموزش سئو حرفه ای
از این قبیل عبارات کلیدی استفاده کنید.زیرا دلیلی ندارد فردی به گوگل مراجعه کند و تنها عبارت سئو را سرچ نماید زیرا این عبارت به صورت کلی است و باید آن را جز به جز کرد و بخش کوچکی از آن را به عنوان هدف خود در تولید محتوا به کاربرد.
عنوان مطلب
عنوان مطلب یکی از مهمترین قسمت ها است.چون اولین قسمتی است که کاربر در صفحه نتایج جستجو گوگل و قبل از ورود به سایت شما مشاهده میکند.بنابراین باید عنوان صفحه ای را برای مطلب خود انتخاب کنید که مناسب و جذاب باشد و کاربران را ترغیب کنید که بر روی لینک سایت شما کلیک نمایند.
تصاویر
به کار بردن ویدیو،فایل صوتی و به ویژه تصاویر در سایت سبب خوانایی و انتقال بهتر مفاهیم به بازدیدکنندگان میشود.بنابراین برای مطالب خود یک یا چند تصویر مناسب و باکیفیت انتخاب کنید.
این کار به بازدیدکنندگان شما کمک شایانی در درک بهتر مطلب میکند اما گوگل و سایز موتور های جستجو نمیتوانند تصویر را ببیند بنابراین باید با مواردی که در زیر بیان میکنیم به آن ها کمک نماید که عکسی که در داخل مطلب وجود دارد در مورد چیست:
استفاده از کلمه کلیدی برای متن جایگزین عکس یا همان تگ alt
وقتی روبات های گوگل با تصاویر موجود در سایت شما رو به رو میشوند با خواندن نام فایل و تگ Alt متوجه میشوند که تصویر چه موضوعی را دارد و این عمل کمک بسزایی در کسب بهتر رتبه مقالات شما میکند.
استفاده از تگ های هدینگ
بهتر است در پاراگراف های اول و یا دوم مطالب خود کلمه کلیدی خود را به صورت تکی یا به صورت جمله با تگ اچ یک h1 مشخص کنید و در ادامه مطلب از تگ های h2 و h3 استفاده کند.
گوگل و سایر موتور های جستجو به تگ های هدینگ اهمیت زیادی میدهند و زمانی که به مطلبی میرسند از روی تگ ها تشخیص میدهند که هدف اصلی مقاله و کلمه کلیدی ان چه میباشد.
چگالی کلمات کلیدی
در متن محتوای که تولید میکنید باید کلمه یا کلمات کلیدی خود را چندین بار تکرار کنید ولی این تکرار را بیش از اندازه انجام ندهید زیرا سبب خواهد شد که گوگل به سایت شما حساس شده و فکر کند که قصد اسپم کردن دارید و آن هنگام سئو مطلب نتیجه عکس داده و گرفتار بهینه سازی بیش از حد یا در اصطلاح انگلیسی Over optimize میشود.و مطلب شما نمیتواند رتبه مناسبی کسب کند.
توجه داشته باشید که کلمه کلیدی را در قسمت های زیر در مطالب خود به کار ببرید:
- عنوان مقاله
- توضیحات متا
- پاراگراف اول
- با تگ H1
- متن جایگزین عکس alt tag
- پاراگراف آخر
در این قسمت ها کلمه کلیدی را بکار ببرید کافی است و اگر در میان متن هم چند بار در بخشهای مختلف کلمه کلیدی را به کار ببرید کافی است و سبب خواهد شد متن سئو شده شما طبیعی جلوه کند.