سئو داخلی – بهینه سازی داخلی


سئو داخلی – بهینه سازی داخلی

به کلیه پروسه های بهینه سازی داخلی سایت که به منظور کسب رتبه بالاتر در نتایج موتور های جستجو انجام می گردد سئو داخلی یا On-Page SEO می گویند.

از عوامل تاثیر گذاری که باعث می شود محتوای یک وب سایت برای موتور جستجوی گوگل به راحتی قابل درک باشد استفاده از تگ های html می باشد که باید در کد نویسی سایت آنها را رعایت کنیم.که عناصر مهم زیر را شامل می شوند:

تگ عنوان (Title Tags)

عنوان صفحه یکی از پرقدرت ترین سیگنال ها در سئو داخلی به شمار می رود.تگ تایتل در صفحه نتایج جستجو و بالای پنجره باز شده مرورگرها دیده می شود.بهتر است از تگ تایتل نهایت استفاده را نماید و کیورد اصلی و یا نام برند خود را برای آن انتخاب کنید.

تگ توضیحات متا (Meta Description)

این تگ در واقع چکیده ای از محتوای سایت را نمایش می دهد. اگر توجه داشته باشید تگ توضیحات متا و تگ تایتل در میان صفحات جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده می شوند و این دو عامل اثر گذاری در انتخاب نتیجه جستجو است.برای مثال وقتی شما کلمه تور کیش را سرچ می کنید اگر در میان توضیحات متا قیمت ها آمده باشد به احتمال آن سایت را به گزینه های دیگر ترجیح خواهید داد. توضیحات متا باید ویژگی ها را داشته باشد:

یکتا باشد (یعنی در صفحات دیگر سایت خود دقیقا از آن استفاده نکرده باشد.)
تعداد کاراکتر های بین ۱۵۰ الی ۱۷۰ باشد.
شامل keyword کلمه کلیدی اصلی‌ تان باشد.

تگ Alt تصاویر

از مولفه های شاخصی است در سئو داخلی است که نشان می دهند تصاویر شما دارای چی محتوای هستند به صورتی که اگر تصویری از سایت به هر دلیلی لود نشود تگ Alt سبب می شود نوسته ای در زیر تصویر لود نشده نمایش داده شود که همان تگ alt است.

لینک های داخلی (Internal Linking)

با لینک دهی به بخش های مختلف سایت خود شبکه تارعنکبوتی در هم تنیده ای در سایت خود به وجود اورد تا ربات های گوگل و کاربران را برای مدت طولانی تری را در سایت سپری نمایند.این کار سبب می شود نرخ خروج از سایت توسط کاربران کاهش یابد و کاربران ترغیب به خرید یا استفاده از خدمات شما شوند.پس از سالم بودن و در دسترس بودن تمامی لینک ها اطمینان حاصل کنید .این کار باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد.

لینک دهی داخلی

نکته:بعضی مواقع نیاز است به سایتی خارج از وب سایت خود لینک دهی نمایم.درچنین شرایطی از لینک های نوفالو استفاده کنید زیرا استفاده بیش از حد از لینک‌های خارجی، به سئوی آن صفحه و حتی اعتبار کلی وب‌سایت‌ تان لطمه می‌زند.

رسپانسیو بودن (Responsivity)

سایت خود را به وسیله گجت های مختلف تست نماید که کاربرای که از طریق این دستگاه از سایت شما بازدید می کنند با مشکلی رو به رو نشوند.گوگل اهمیت ویژه ای به بازدیدکنندگان موبایلی میدهد و اخیر تعداد بازدید کنندگان موبایلی از بازدید کنندگان دسکتاپی پیشی گرفته است.

بهینه سازی محتوا (Content Optimization)

محتوای که در منتشر می کند باید حداقل ۳۰۰ کلمه داشته باشد و از انتشار محتوای بی کیفیت و کوتاه بپرهیزید.سعی کنید محتوای که در منتشر می کنید ترکیبی از فرمت های مختلف متنی، تصویری،صوتی،ویدیویی…. باشد تا پاسخ گویی طیف وسیعی از بازدیدکنندگان باشد.
در ادامه بخوانید: سئوی کلاه سفید یا White Hat SEO چیست؟

تگ هدینگ (Header tags)

هر صفحه ای از وب به چند بخش و سرفصل تقسیم بندی می شود که تگ های هدینگ نمایش داده می شود.توالی تگ های هدینگ از h1 شروع شده و تا h6 ادامه می باید.در صورت امکان از یک تگ h1 در یک صفحه استفاده کنید برای زیر عنوان های دیگر از تگ های دیگر استفاده نماید.

آدرس لینک ها (SEO-Friendly URL)

ساختار درست یک لینک باعث می شود گوگل درک بهتری از محتوای یک سایت داشته باشد و حتی کاربران هم می توانند از روی یک URL تشخیص دهند با چه محتوای روبه رو خواهند شد.بنابراین در URL یک صفحه از حروف و اعداد و سمبل  استفاده نکنید.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

در حال بارگذاری..