تولید نرم‌افزار سفارش مشتری


فناوری اطلاعات بدون شک تحولات گسترده‌ای را در تمامی عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی بشریت به دنبال داشته و تاثیر آن بر جوامع بشری به گونه‌ای است که جهان امروز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جامعه اطلاعاتی است.

support-internet-software

برای خیلی از کاربردها نرم‌افزارهای مشخصی وجود دارد که به خوبی نیازمندی‌های آن کاربرد را پوشش می‌دهد. بعضی کاربردهای دیگر نیز وجود دارند که نرم‌افزاری نزدیک به آن کاربرد وجود دارد که با کمی اغماض می‌توان از آن استفاده کرد یا تغییرات کوچکی در آن اعمال کرد. اما همیشه هم این طور نیست. کاربردهای زیادی وجود دارند که هیچ کدام از نرم‌افزارهای موجود نمی‌توانند نیازمندی‌های آن را پوشش دهند. اینجاست که نیاز به یک «نرم‌افزار سفارش مشتری» به وجود می‌آید.

نرم‌افزار سفارش مشتری نرم‌افزاری است که صرفاً و اختصاصاً برای یک مشتری خاص و با توجه به نیازمندی‌های خاص او توسعه داده شده و تولید گردیده است. نرم‌افزار سفارش مشتری مثل سفارش دادن کت و شلوار به خیاط خانه است. همان طور که کت و شلوار دقیقاً به اندازه و قواره بدن شما دوخته می‌شود، نرم‌افزار سفارش مشتری نیز دقیقاً طوری تولید می‌گردد که همه جوانب کاربرد شما را در نظر گرفته و هیچ چیزی کمتر یا بیشتر از آن نباشد. مشتریان در چنین حالتی به طور کامل در جریان روند تولید نرم‌افزار قرار گرفته و از همه مراحل آن از نیازسنجی گرفته تا طراحی و تولید و استقرار و پشتیبانی کسب اطلاع می‌نمایند.

lifecycle

فرایند تولید یک نرم‌افزار سفارش مشتری از نیازسنجی و تهیه Proposal شروع می‌شود، سپس مرحله تحلیل و طراحی و انتخاب معماری آغاز می‌شود. پس از آن تیم تولید تشکیل شده و فناوری‌های متناسب پروژه انتخاب می‌گردند. در ادامه به روش مدیریت پروژه کلیه بخش‌های نرم‌افزار به قطعات متناسبی تشکیل شده و یک فهرست از آنها تهیه می‌گردد. اعضای تیم تولید در چندین دوره زمانی تک تک قطعات را تولید کرده و در کنار هم قرار می‌دهند. در این حین مشتری به طور متناوب در جریان قطعات تولید شده قرار گرفته و نظر وی اخذ می‌گردد. وقتی که تولید همه قطعات پایان پذیرفت مرحله استقرار نرم‌افزار در محل مشتری آغاز می‌گردد. لازم به ذکر است که تست نرم‌افزار هم زمان با تولید بخش‌های مختلف آن انجام می‌گردد. پس از تکمیل مرحله استقرار شامل نصب، آموزش و تبدیل اطلاعات قبلی آخرین مرحله کار که مرحله پشتیبانی است شروع می‌شود. در فرایند پشتیبانی سعی بر این است که مشتری هیچ وقت در تقابل با مشکلات ناشی از نرم‌افزار تنها نماند و همیشه مشکلاتش در کمترین زمان ممکن برطرف شود. مرحله پشتیبانی معمولاً طولانی بوده و ممکن است تا چندین سال ادامه پیدا کند.

تیم تولید نرم‌افزار شرکت توسعه/ ایده /جهش از بهترین، مناسب‌ترین و به روزترین فناوری‌ها، ابزارها و زبان‌های برنامه‌نویسی استفاده می‌نماید. در بیشتر پروژه‌ها از فناوری‌ها مایکروسافتی مثل ویندوز و دات‌نت استفاده می‌شودما این افتخار را داریم که به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح تولید کننده نرم‌افزارهای سفارش مشتری به جامعه فناوری اطلاعات ایران خدمت‌رسانی کنیم.



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در حال بارگذاری..