یاهو سیستم جدیدی به نام Smart Ads را معرفی کرد که به تبلیغکنندگان امکان میدهد تبلیغات خود را بر اساس علایق کاربران عرضه کنند.
یاهو به منظور سهم بردن از تبلیغات گرافیکی، ابزارهایی عرضه کرد که بر اساس اطلاعات شخصی کاربران مانند محل اقامت، محصولات مورد جستوجو، سن و درآمد آنها به تبلیغکنندگان امکان ساخت تبلیغات شخصی شده را میدهد.
معاون بازاریابی تبلیغات یاهو، هدف از عرضه این ابزار را نمایش تبلیغاتی برشمرد که با محتواهای مورد جستوجوی کاربر تناسب دارند.
بر اساس این گزارش، شرکتهای تبلیغات اینترنتی، فنآوریهایی را طراحی کردهاند که کاربران برخی وب سایتهای ویژه را شناسایی کرده و تبلیغاتی را برای آنها به نمایش میگذارند که در ارتباط با کالاهای مورد نظر آنها برای خرید هستند.
سیستم Smart Ads از روشهای فعلی تبلیغات هدفمند نیز فراتر رفته و به شرکتهای تبلیغاتی امکان ایجاد الگو برای تبلیغات متنوعتری را میدهد و سپس عناصر مذکور را برای تناسب داشتن با خواننده ویژه در یکجا گردآوری میکند.