مطالب آموزشی

مقالات


آموزش کم کردن حجم تصاویر در paint


اگر با دوربین‌هایی با لتزهای بالا، حالا چه خانگی چه نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای، عکاسی کرده باشید باید بدانید که خانگی‌ها معمولاً عکس را با کیفیت 72dpi می‌گیرند که حجم آن حدوداً 3MB می‌شود، نیمه‌حرفه‌ای‌ها بسته به نوع دوربین دارد ولی معمولاً کیفیتشان 128dpi است و این یعنی حجم هر عکس حدوداً 4MB است، دوربین‌های حرفه‌ای هم کیفیت بالاتر و حجم بالاتر دارند، با حجم بالای هاردهای امروزی حجم فایلها چندان اهمیتی ندارد اگر بخواهیم عکس‌ها را فقط در کامپیوتر خودمان داشته باشیم. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که آدم هوس می‌کند عکس‌ها را در سایت یا وبلاگ گذاشته تا دیگران هم از آن لذت ببرند. و مشکل این است که حالا حتی اگر ADSL هم داشته باشید با سرعت واقعی نهایتاً 20Kb (سرعت آپلود از دانلود پایین تر است) برای هر عکس حدوداً 4 دقیقه زمان لازم است تا آپلود بشود، حالا اگر بخواهیم فقط 5 تا عکس...

اصول نوشتن مطلب


زمانی که کاربری کلمه‌ای را جستجو می‌کنید باید به طور دقیق نتایجی را مشاهده کند که نتیجه جستجوی او باشد و به هدف خود از جستجو دسترسی پیدا کنید نه سایت های غیر مرتبط به همین سبب گوگل تمام تلاش را بر این دارد تا بهترین نتایج را در صفحه نتایج جستجو به کاربران نمایش دهد. برای این که بتوانید محتوای تولید کنید که مورد پسند گوگل باشد باید از اصول معینی پیروی کنید که در ادامه این نوشته به طور دقیق آن ها را بررسی خواهیم کرد. انتخاب کلمه کلیدی مطلب شما باید هدف معین داشته باشد. و از آغاز با یک موضوع مشخص شروع‌شده و همان را دنبال کند.پس اگر حوزه کاری شما مربوط به طراحی سایت است می‌توانید از موارد مربوط به حیطه کاری خود به عنوان موضوع استفاده کنید. با توجه این که جستجو های گوگل از کلمه کلیدی به سوی کلمات کلیدی در حال تغییر...

اصول نوشتن برای سئو داخلی و نمایش درست محتوای صفحات سایت


قبل از هر چیزی مطالب سایت شما می بایست به خوبی نوشته شوند. بسیاری از نویسندگان سایت ها به محض اینکه چیزی به ذهنشان می آید، شروع به نوشتن می کنند. آنها هر چیزی که در آن لحظه به ذهنشان خطور می کند را تایپ می کنند. برای بسیاری از افراد داشتن این قابلیت کافیست، اما خیلی از افراد در این مورد نیاز به کمک دارند. در ادامه به معرفی چند دستور العمل در نوشتن مطلب سئو می پردازیم. 1. قبل از نوشتن فکر کنید در مورد پیام محتوای خود فکر کنید. محتوای اصلی نوشته شما چیست و پیرامون چه پرسشی می گردد. هدف از نوشته شما چیست؟ بعد از خوانده شدن مطلب توسط کاربران چه انتظاراتی از آنها دارید؟ قبل از شروع نوشتن به تمامی این پرسش ها پاسخ دهید. 2. درباره موضوعی بنویسید که کاربران زیادی به دنبال آن هستند قبل از اینکه شروع به نوشتن درباره موضوعی...

سئو داخلی – بهینه سازی داخلی


سئو داخلی - بهینه سازی داخلی به کلیه پروسه های بهینه سازی داخلی سایت که به منظور کسب رتبه بالاتر در نتایج موتور های جستجو انجام می گردد سئو داخلی یا On-Page SEO می گویند. از عوامل تاثیر گذاری که باعث می شود محتوای یک وب سایت برای موتور جستجوی گوگل به راحتی قابل درک باشد استفاده از تگ های html می باشد که باید در کد نویسی سایت آنها را رعایت کنیم.که عناصر مهم زیر را شامل می شوند: تگ عنوان (Title Tags) عنوان صفحه یکی از پرقدرت ترین سیگنال ها در سئو داخلی به شمار می رود.تگ تایتل در صفحه نتایج جستجو و بالای پنجره باز شده مرورگرها دیده می شود.بهتر است از تگ تایتل نهایت استفاده را نماید و کیورد اصلی و یا نام برند خود را برای آن انتخاب کنید. تگ توضیحات متا (Meta Description) این تگ در واقع چکیده ای از محتوای سایت را نمایش...

بهینه سازی خارجی – سئو خارجی


بهینه سازی بیرونی   - سئو خارجی سایت کاملا خارج از سایت انجام می گردد لینک بیلدینگ (Link Building) لینک بیلدینگ یا لینک سازی به مجموعه فرآیند های گفته می شود که شما انجام می دهید تا بک لینک های معتبر از دیگر سایت ها دریافت کنید. لینک بیلدینگ پرکاربردترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی یا سئو خارجی به شمار می‌رود. لینک سازی معمولا با فوکوس روی عبارات یا کیورد های خاصی انجام می گیرد. یکی از روش های دریافت بک لینک تولید محتوای اختصاصی و ناب می باشد.برای مثال وقتی شما مقاله در زمینه روش های کاهش وزن منتشر می کنید،تعدادی از کاربران سایت شما این مقاله را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می گذارند یا از طریق سایت و یا وبلاگ خود به مقاله شما لینک منبع می دهند.درواقع با این کار به گوگل گوشزد می کنیم که این...


در حال بارگذاری..